Adverteren op beeldscherm

Adverteren op een beeldscherm in een winkel

juni 12, 2017

by — Posted in Marketing & communicatie

Als je wilt adverteren, kun je dat op allerlei plaatsen doen. En op allerlei manieren. Soms bereik je heel veel mensen, soms een gespecificeerde doelgroep.

Met reclame voor iedereen is dat de doelgroep die je bereikt: iedereen. Dat kan plezierig zijn, vooral als je veel mensen wilt bereiken die je nog niet eerder benaderd hebt. Of als je een nieuw product aan wilt prijzen, waarvan de doelgroep nog niet duidelijk is. Maar meestal is het effectiever om met je reclame een specifieke doelgroep te benaderen. Dat kan op meerdere manieren. Een hele doeltreffende manier is gebruik maken van narrowcasting software, bijvoorbeeld door op een beeldscherm in een winkel te adverteren.

Afstemmen op de doelgroep

Reclame op een tv in de winkel kun je specifiek afstemmen op de doelgroep die daar passeert. Je weet ongeveer welke doelgroep wanneer langskomt. Zo zullen er op weekdagen niet veel gezinnen komen, en in weekenden juist wel. Ouderen zullen juist op weekdagen meer in de stad rondlopen, en moeders die de kinderen naar school gebracht hebben. ’s Avonds en in het weekend komt meer het publiek dat daar op werkdagen geen tijd voor heeft: werkende mensen dus. In het weekend zullen ouders ook vaak hun kinderen meenemen, dus reclame die daarop afgestemd is, kan heel goed op zaterdag vertoond worden. Als je een narrowcasting scherm gaat kopen, kun je gebruik maken van software waarmee je kunt bepalen wanneer je wat uitzendt.

Narrowcasting software

Beeldscherm advertisingHet voordeel van een narrowcasting screen is dat het speciaal gemaakt is voor het vertonen van specifieke informatie, en dat de hele dag lang. Een narrowcasting screen kan desnoods 24 uur aan staan, zonder dat de het minder helder wordt of kapot gaat. De software die ervoor ontworpen is maakt het mogelijk om vanaf één centrale computer meerdere schermen te bedienen. Je kunt afspeellijsten maken, die afgestemd zijn op de doelgroep, en vanaf je centrale pc instellen wanneer ze afgespeeld kunnen worden. Zo zul je altijd af kunnen stemmen op de doelgroep die passeert.

Narrowcasting systeem

Er zijn verschillende narrowcasting systemen in de handel, waarbij de software speciaal gemaakt is voor de hardware die gebruikt wordt. Natuurlijk kun je ook een paar losse schermen kopen, en een oude pc gebruiken. Je kunt dan open source software downloaden en daar gebruik van maken om je boodschap(pen) uit te zenden. Maar op maat geleverde hardware in combinatie met een naadloos daarop aangesloten CMS-systeem werkt het beste. Ga eens kijken bij een speciaalzaak die systemen op maat verkoopt!

Videowall bestellen om op te adverteren.