3 toepassingen van een digitale receptie

juli 13, 2017

by — Posted in Geen categorie

Een digitale receptie voorziet je van een manier om je cliënten of bezoekers op een professionele manier te ontvangen, terwijl je geld bespaart op personeelskosten. Je kunt de virtuele receptie gebruiken ter ondersteuning van je receptiepersoneel, maar ook inzetten als onbemande receptie.

Je digitale receptie kan toegepast worden om je klanten te ontvangen, de informatie van je cliënten op te slaan en om je bezoekers van informatie te voorzien.

Virtual Image Officer

Een Virtual Image Officer biedt je receptionist de mogelijkheid om je klanten of bezoekers virtueel te verwelkomen. Via een 3D scherm kan hij met hen communiceren. Deze weergave komt realistisch over, en er kan oogcontact gemaakt worden. Terwijl je receptionist zich op een andere plek kan bevinden dan waar de bezoekers ontvangen worden.

Ideaal voor bedrijven die buiten de kantooruren bereikbaar willen zijn of te weinig werk hebben voor 2 receptionisten, maar teveel voor één. Bij bedrijven die meerdere vestigingen hebben kan de receptionist vanuit één centraal punt alle bezoekers ontvangen. En in een gebouw waar meerdere bedrijven op verschillende verdiepingen gevestigd zijn, kan de Virtual Image Officer bezoekers in de centrale hal ontvangen.

Ontvangst en informatieverwerking

Een digitale receptie bestellen om bezoekers te ontvangen, hun informatie op te slaan en hen door te verwijzen naar de juiste medewerker. Via een touchscreen kan je cliënt aangeven wat zijn vraag is, of met wie hij een afspraak heeft. Deze informatie wordt dan digitaal geregistreerd en verwerkt, waarna de juiste medewerker gecontacteerd wordt. Je bezoeker kan dan zien waar hij moet zijn. Of je medewerker kan je cliënt ophalen of via het scherm met hem communiceren. Informatie over wanneer en waar medewerkers bereikbaar zijn kan via het systeem ook digitaal opgeslagen worden.

Je bedrijf presenteren via de digireceptie

Wacht je bezoeker tot hij opgehaald wordt of tot je medewerker beschikbaar is, dan hij op het scherm van je digitale receptie een presentatie van je bedrijf zien. Deze presentatie kan zelfs interactie gemaakt worden, zodat je bezoeker alvast geïnformeerd wordt over wat voor hem van belang is.

Hij krijgt dan een goed beeld van je bedrijf en kan gerichte vragen stellen. Dit bespaart zowel hem als je medewerker tijd, die dan doeltreffend besteed kan worden.

Wil je meer weten over een digitaal receptie systeem? Ga eens kijken bij een bedrijf dat narrowcasting screens verkoopt, en vraag naar de mogelijkheden. U kunt dan bespreken hoe u wilt dat uw digitale receptie eruit komt te zien en op welke manier zij eruit moet komen te zien.